Nytt kontor med elleve ansatte i Kristiansand og Kvinesdal

Gjengen i Fabel Media har sammen med Håvard Kator, tidligere daglig leder i Ivio Media, all grunn til å glise. Siste tids utvidelser har gitt muligheter de ikke hadde sett for seg skulle komme så kjapt og nå blir også Ivio Media fra Kristiansand en del av konsernet.

Ivio Media består av en gjeng med mange års erfaring fra TV-produksjon og er kjent for oppdragsfilm og klipping av kjente TV-show. Sammen med Trond Tveit og Thoralf Riiser har daglig leder Håvard Kator drevet Ivio Media siden 2016. Han liker å få ting til å skje og forteller at kjemien med Fabel var på plass med èn gang:

- Vi kjenner oss igjen i dem. Mye er likt, vi er der Fabel Media var for noen år siden. Vi liker å tro at vi er best på det vi gjør og har gjennom tidene fått bekreftet dette gjennom større leveranser og ved tredjeparts leveranse til andre byråers kunder. Dette er noe vi ønsker å fortsette med, selv om vi nå blir større. Kompetansen og utførelsen er som før, - vi får flere hoder å sparre med, større kapasitet og bredere dekning. Dette gleder vi oss veldig til, smiler han. Kompetansen ligger i regionene og det handler om å bygge et robust selskap for fremtiden med en bredde som gagner kundene.

Tidligere kollegaer blir partnere

Fabel Media og Ivio Media deler ikke bare kompetanse, men også et felles verdigrunnlag. Menneskene bak selskapene kjenner hverandre fra før. Da Per Gunnar Økland som tidligere representerte Philm Reklame i Kvinesdal tok en kaffekopp med Håvard Kator, ble det raskt klart at her kunne man få til store ting sammen. Duoen har fra før arbeidet som filmprodusenter og kollegaer, i tillegg til å ha gjort flere prosjekter sammen fra før.

Bak f.v Helge Fjogstad, Per Gunnar Økland, Ruben Omdal, Dani Rossbakk Nordbøe, Midten: Trond Tveit, Håvard Axel Kator, Nils Petter Wedege, Thoralf Riiser. Foran. Rudi Rossbakk Nordbøe. Ikke tilstede, Nathalie Edvardsen.

Det stemmer, supplerer Per Gunnar. Vi har kjent, arbeidet og hatt en god relasjon sammen i over ti år. Nå kan vi drømme stort og langsiktig. Det å verdsette ulike personligheter og egenskaper som utfyller hverandre er helt nødvendig for at selskapet skal utvikle seg i riktig retning for både eiere, ansatte og etterspørselen i markedet. Det er også strategisk riktig for oss å styrke Fabel Media som merkevare, ved å satse på et eksisterende selskap som har virket i Kristiansand i flere år, med et godt nettverk og kundeportefølje. Jeg er også glad for at vi er såpass mange eiere og partnere som drar lasset fremover.

Les også: DMC og Fabel skal produsere for TV2

Med flere forretnings-bein som skal etableres i konsernet stiller Ivio med en solid sammensetning av erfaring, gjennomføringsevne og et akkurat passe stort team til at man kan begynne å materialisere noen av de nye satsingsområdene innen scripted -og non-scripted produksjoner. Sørlandskontoret vil også fortsette med fokuset på strategi, utvikling av visuelle profiler, websider og kreative konsepter. Alt med samme mål - å bygge sterke merkevarer med en rød tråd i all markedskommunikasjon.

Ett selskap - to kontorer

Fabel Sør består av to kontorer fordelt mellom Kristiansand og Kvinesdal. Kristiansand-kontoret vil i stor grad fokusere på filmproduksjon. Kvinesdal-kontoret vil bli enda mer spisset mot konsept, kommunikasjon, design, strategi og PR. Begge kontorene vil ha elementer fra de ulike fagområdene og jobber daglig på tvers av resten av organisasjonen.


Les også:  - "Hand shakes er passé, vi driver kun med klemmer og det har vi nå gjort i 10 år!"

På spørsmål om hva som vil møte kundene, forteller daglig leder i Fabel Media Stavanger, Rudi Rossbakk Nordbøe følgende:

Kundene vil møte et selskap som er bygd opp slik at man blir en «stor kunde i et lite selskap», uansett hvor store Fabel Media er. Tette relasjoner og bred spisskompetanse skal være ledestjernen for alt som assosieres med Fabel-merkevaren. Dette ligger i vårt DNA, på tvers av alle kontor, stadfester han

Ledergruppen i Fabel Sør.


Les også: 
Fra 90 kr timen som grafisk designer til partner i Fabel Media

Fabel-universet vil være interessant for flere kundegrupper på bakgrunn av de ulike fagavdelingene som finnes på konsern-nivå. For Fabel Media som selskap er det viktig å kunne tilby fagmiljøer med flere mennesker innenfor hver tjeneste. Fabel som konsern har et bredt spekter med fagmiljøer og avdelinger som arbeider i team på tvers av organisasjonen. Selskapet nærmer seg et one-stop-shop konsept som er unikt i Norge. Samtidig skal vi fortsette å styrke eksisterende fagmiljøer internt, for å sikre god nok bredde.

--------------------------

FAKTA:
Fabel Media ble etablert i Stavanger i 2012. I dag er Fabel Media et konsern med 35 ansatte fordelt på datterselskapene Fabel Live, Fabel Systems, Fabel Code, Viral og Fabel Sør. Konsernet har arbeidet med merkevarer som IKEA, ONS, Hennig-Olsen, Kitchn, Norsk Tipping, NORAD og Det Norske Måltid. Fabel har kontorer i Stavanger, Kvinesdal og Kristiansand.
Se aftermovien fra


feiringen!
Filmer fra festen
Fabel 10år
Ingen Fabel uten våre ansatte
Morsomme Øyeblikk
Takk til våre queens
Andre aktuelle saker